Blogger Widgets

Saturday 1 March 2014

Al-Fatihah

:: Assalamualaikum ::

18/02/2014 akan menjadi salah 1 tarikh yang sangat penting dalam senarai tarikh-tarikh penting dalam kehidupan Lieya. Pada tarikh ini, Di usia 93 Tahun perginya insan yang amat Lieya kasihi. Nekda tercinta ke rahmatullah. Perginya tiada galang ganti. Satu-satunya insan yang di gelar “Atok” dikalangan kami cucu-cucunya. Gelak tawanya, celotehnya, Rajuknya, marahnya.. akan sentiasa tersemat,terpahat dihati Lieya. Menjadi salah seorang cucu dalam keturunannya membuatkan Lieya begitu rasa bersyukur.

Dapat merasai nikmat bergelar cucu. Setiap 1 permintaan itu tak mudah Atok tolak. Pasti dia akan tunaikan.

Tok ayah dan Tok emak sebelah ayah tak dapat kenal sebab mereka lebih dulu pergi sebelum Lieya dilahirkan. Tok wak dan Tok mak sebelah bonda dapat jumpa dan kenal mereka. Bezanya, Tok wak pergi dulu meninggalkan kami. Kalau tak silap Lieya pada tahun 1996. Kini semuanya telah pergi meninggalkan kami. Allah lebih sayangkan mereka.

Arwah memang rapat dengan keluarga Lieya. Kasih sayang yang dicurahkan membuatkan Lieya tak mahu kehilangannya. Lieya bersyukur kerana Allah memberi kesempatan kepada Lieya untuk bersama-sama kongsi rasa gembira bersamanya. Seringkali Lieya berdoa semoga hajat Lieya ditunaikan. Alhamdulillah semuanya tertunai. Dari Lieya naik pelamin hingga Lieya melahirkan anak yang kedua.

Kali terakhir Lieya jumpa dengan Atok masa Lieya dalam pantang anak no 2 (bulan 9 dan 10). Lieya bawa Rayyan jumpa dengannya. Dikucup dahi Rayyan, Ya allah Lieya bersyukur sangat. Anak pertama dapat habiskan masanya bersama Atok selama sebulan lebih.

Alhamdulillah.. kini dia sudah pergi dengan tenang.. damailah kamu disana tok.. semoga ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.. amin..

Wallahualam...



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca, jangan segan segan letakkan komen yo..
Kamu kamu kamu memang the best..